Dieta paleo i zasady

Dieta paleo a przekąski

Dieta naszych przodków nie ogranicza nas tak jak inne metody pozbycia się nadmiarowych kilogramów. Nie jesteśmy zmuszeni liczyć wszystkich kalorii, możemy czasami „zgrzeszyć” sięgając po „zakazany owoc” i co ważniejsze – dozwolone są przekąski.

Co dieta paleo rozumie pod pojęciem przekąsek?

Małe grzeszki

  • świeże owoce,
  • suszone owoce (ale tylko do 60 g dziennie),
  • niesolone pestki słonecznika (do 120g dziennie),
  • surowe warzywa (marchewka, ogórki, kalafior, brokuły itp.)
  • jajka gotowane na twardo,
  • orzechy (do 120 g dziennie),
  • krewetki,
  • grillowana pierś z kurczaka bez skóry na zimno,
  • wiele innych.

 

Przekąski te łatwo zapakować, wziąć ze sobą do pracy czy też szkoły. Bez problemu możemy je jeść między głównymi posiłkami – bez obaw, że łamiemy zasady diety naszych przodków.

Dietę paleo można podzielić na 3 różne etapy, w których ograniczać będziemy ilość pewnych posiłków. Niemniej jednak nie musimy się obawiać, że będziemy chodzić głodni. Dieta jaskiniowców została tak przemyślana, a rodzaje żywności tak dobrane byśmy nie odliczali niecierpliwie czasu do kolejnego posiłku.

 

No dobrze, ale czym są te etapy diety?

Poziomy diety paleo mają pomóc odchudzającym stopniowe przystosowanie się do pożywienia paleo. W początkowej fazie możemy jeść 3 posiłki tygodniowo, które odbiegają od zasad paleo. Nie oznacza to jednak, że możemy objadać się wszystkim co niezdrowe i tuczące. Kolejny etap ogranicza ilość naszych starych nawyków żywieniowych do dwóch na tydzień, a ostatni do jednego takiego posiłku tygodniowo. Dieta paleo zatem nie ogranicza nas i daje możliwość spróbowania czegoś innego od czasu do czasu, dzięki czemu taki sposób odżywania się nie powinien nam się znudzić.

 

Dodaj komentarz