Ruch na świeżym powietrzu

Dieta paleo: ćwiczenia na boczki

Wielu z nas zna z doświadczenia problem tzw. „boczków”, który dotyczy zarówno Pań jak i Panów. Większość osób przekonanych jest, że wystarczy sama w sobie dieta paleo, aby się ich pozbyć. Czy to prawda? To zależy od naszego organizmu. Niektórym wystarczy przestrzeganie zasad diety paleolitycznej – dla innych będzie to za mało. Co zatem zrobić by raz na zawsze pozbyć się dokuczliwych „boczków”? Odpowiedź jest prosta. Ćwiczyć.

Tak, wiem trzeba mieć czas i motywację oraz chęci. Chęci mamy, motywację chyba też, bo któż z nas nie chciałby cieszyć się zdrową i ładną figurą? Pozostaje nam więc kwestia czasu. Nikt nie wymaga od nas byśmy poświęcali 2h dziennie na ćwiczenia, ale na początek 30min powinno wystarczyć. Poniżej przedstawiamy Wam kilka przykładowych ćwiczeń, które pomogą pozbyć się „boczków”. Warto pamiętać, że najlepszy efekt uzyskamy poprzez połączenie diety paleo właśnie z wysiłkiem fizycznym!

 

Ćwiczenie nr 1 – Skłony

Tutaj pełna dowolność. Możemy wykonywać je na wiele sposobów np. ze stania, z siadu z wyprostowanymi nogami czy też z siadu skrzyżnego. Dobrze jest także wykonywać skrętoskłony.

 

Ćwiczenie nr 2 – Unoszenie nóg

Leżymy na brzuchu. Staramy się by było nam w miarę wygodnie. Wyprostowane nogi podnosimy powoli do góry, przytrzymujemy trochę i równie powoli opuszczamy (ciągle wyprostowane) na dół. Powtarzamy ćwiczenie 10-20 razy.

 

Ćwiczenie nr 3 – Przyciąganie nóg do klatki piersiowej

Leżymy na plecach podparci łokciami. Przyciągamy do klatki piersiowej na przemian ugięte nogi. Ilość powtórzeń 15-30 razy.

 

Ćwiczenie nr 4 – Przenoszenie piłki bądź innego przedmiotu

Ćwiczenie rozpoczynamy od siadu na podłodze oraz lekkiego uniesienia nóg do góry. Wybrany przez nas przedmiot przenosimy raz na lewą a raz na prawą stronę (bok). Ważne by przedmiot był odpowiednio ciężki i by za każdym razem dotykał podłoża. Najlepiej odłożyć go na chwilę, zrobić skręt w drugą stronę, powrócić po przedmiot (piłeczkę) i przenieść ją na przeciwległy bok. Ćwiczenie powtarzamy 20-30 razy.

 

Ćwiczenie nr 5 – Hula Hop

Czyli powrót do dzieciństwa. Jest to nie tylko dobry trening, ale też i świetna zabawa. Szczególnie polecane by ćwiczyć z dzieckiem bądź drugą osobą (jest znacznie weselej). Wystarczy 10-20min dziennego kręcenia obręczą, a zauważymy jak nasze boczki będą powoli się zmniejszały.

 

Powyżej zaproponowaliśmy jedynie kilka ćwiczeń, których jest oczywiście cała masa – dlatego też zachęcamy do eksperymentowania. Należy pamiętać, że sama dieta paleo nie przyniesie nam takich efektów jak w połączeniu z ćwiczeniami, które zdecydowanie przyspieszą spalanie naszej tkanki tłuszczowej.

 

Jeżeli nadal nie macie pomysłu na dieta paleo przepisy zapraszamy do odwiedzenia naszego działu „Przepisy dieta paleo„, gdzie znajdziecie pomysły na proste i smaczne dania dla całej rodziny.

Życzymy owocnych ćwiczeń!

 

Dodaj komentarz