Ruch na świeżym powietrzu

Dieta paleo: po co ćwiczyć?

Nie od dziś wiadomo, że będąc na diecie powinniśmy również nie tyle uprawiać jakiś sport, ale poświęcać w ciągu dnia trochę czasu na ćwiczenia. Ruch nie tylko pomoże nam zrzucić zbędne kilogramy, ale przede wszystkim nie dopuści by utracone kilogramy do nas powróciły.

Poznaj siłę diety paleo i ćwiczeń

Regularne ćwiczenia poprawiają metabolizm insulin (hormon wydzielany przez trzustkę ułatwiający transport glukozy do komórek naszego organizmu) i tym samym obniżają jej poziom w krwioobiegu. Jest to bardzo istotne z punktu zdrowotnego, ponieważ w przypadku gdy nasze mięśnie staną się odporne na insulinę (a trzustka nadal będzie ją wytwarzać), jej ilość w krwioobiegu będzie rosnąć, a to z kolei powodować będzie odkładanie się tłuszczu, co sprowadza się do rozwoju otyłości.

Dodatkowo częsty ruch na świeżym powietrzu obniżają poziom trójglicerydów, które powodować mogą chorobę wieńcową serca. Co więcej wysiłek fizyczny pomaga obniżyć ciśnienie oraz zwiększa elastyczność naszych tętnic wieńcowych zmniejszający tym samym ryzyko wystąpienia zawału serca oraz tworzenia się skrzepów.

Ćwicząc zmniejszamy również stres, polepszamy nasze samopoczucie jak i stan psychiczny, poprawiamy proces trawienia oraz funkcjonowanie płuc, spowolniamy proces starzenia się, rozwiązujemy problemy ze snem,  zwiększamy odporność naszego organizmu, a nawet obniżamy ryzyko wystąpienia pewnych nowotworów. Można zatem rzec, że ruch jest najlepszym „lekarstwem” na większość dolegliwości. Sam wysiłek fizyczny potrafi wiele zdziałać, a co dopiero gdy połączmy go ze zdrowym stylem życia jaki promowany jest przez dietę paleo!

Nie pozostaje nam nic innego jak zacząć aktywny tryb życia.

 

Dodaj komentarz