Ruch na świeżym powietrzu

Dieta paleo – ruch to zdrowie

Nie od dziś wiadomo, że „w zdrowym ciele – zdrowy duch”. Jako, że paleo dieta kładzie duży nacisk na ruch na świeżym powietrzu, mamy kilka pomysłów na ćwiczenia dla osób bardziej leniwych.

Pod pojęciem „ruch na świeżym powietrzu” nie ukrywa się żaden maraton, biegi wyczynowe, wspinaczka czy sporty bardziej ekstremalne. Nie musimy też od razu zapisywać się na jakieś kursy i płacić za obecność trenera. Oznacza to, że wystarczy nam chociażby codzienny dłuższy spacer czy też wyjście z psem, które można na wiele sposobów urozmaicić.

 

Kiedy brakuje nam pomysłów na ćwiczenia wystarczy, że:

Wspólny spacer

  1. wybierzemy się na przejażdżkę rowerową,
  2. pójdziemy na długi spacer,
  3. skosimy trawę na ogródku,
  4. zgrabimy liście na ogródku,
  5. zmieciemy piasek sprzed domu,
  6. wybierzemy się na rolki,
  7. umyjemy własnoręcznie samochód (swój lub sąsiada),
  8. wybierzemy się na grzyby lub jagody…

 

Oczywiście to tylko nieliczne z propozycji spędzenia wolnego czasu na powietrzu.  Najważniejsze jest to, byśmy nie siedzieli w domu, częściej się ruszali i spędzali czas na łonie natury. Im dłużej i częściej będziemy przebywać na świeżym powietrzu, tym lepsze będą efekty diety przodków. Dodatkowo zyskamy lepsze samopoczucie, dotlenimy nasz organizm i poprawimy stan naszej kondycji, a zatem same plusy dla zdrowia! Wykorzystajmy zatem piękną pogodę za oknem i nadchodzące „wakacje” i zadbajmy o swoją sprawność fizyczną.

 

Dodaj komentarz